חברות רבות מציעות שירותי כוח אדם – ניקיון, אבטחה, אחזקת מבנים ושירותי השמה. בפני בעלי עסקים, גדולים או קטנים, עומד שפע של חברות והבחירה קשה. וכמו בבחירה של ספקים ונותני שירותים שונים, שני הפרמטרים העיקריים הם המחיר ואיכות השירות. 

את המחיר קל מאוד למדוד – החברות מציעות סלי שירותים שונים, וכל אחד מן השירותים מדיד לפי מספר המועמדים למשרה, שעת עבודה, יום עבודה או פרויקט. החברות השונות מתחרות ביניהן על הלקוחות ומציעות מחירים שיהיו אטרקטיביים – אך כמו בכל תחום למחיר נמוך יש משמעות ארוכת טווח.

הזול הוא יקר

כשמדובר בכוח אדם לא מדובר במוצר. מדובר בעובדים, באנשים המגיעים מדי בוקר לבצע את עבודתם, וכשהם מתוגמלים כראוי – העבודה שלהם מבוצעת כראוי. חברת גיוס והשמה נמצאת בתווך שבין הלקוח, המחפש עובדים קבועים, בעלי מוטיבציה וכישורים מתאימים, לבין העובדים. חברה השמה שנאמנה לתפקידה תדע איך לבחור מבין מועמדים פוטנציאליים רבים את העובדים המתאימים ביותר, באופן שיביא לשביעות רצון אצל שני הצדדים. לשם כך דרוש להשקיע רבות באיתור המועמדים הנכונים, בהכרתם, בהבנה ובניתוח של רצונותיהם ושאיפותיהם.    

חברה המציעה שירותים במחירים נמוכים מציעה אותם ברוב המקרים, אם לא בכולם, על חשבון שכרם של העובדים. ואם העובדים, כאמור, משתכרים פחות, הם מרוצים פחות, עובדים פחות טוב, ונוטים לעזוב את מקום העבודה. לתחלופה גבוהה של עובדים יש השלכות על התפוקה ועל התפקוד התקין של בית העסק, וההפסד הכלכלי שעלול להיגרם מתחלופת עובדים תכופה ומהצורך להכשיר עובדים חדשים בכל פעם מחדש הוא משמעותי, ובהכרח עולה על ערכה של ההנחה הראשונית במחיר השירותים.

שרון יקוטי, מנכ”ל תגלית כוח אדם והשמה, מסביר את הפער בין החברות השונות הפועלות בשוק העבודה: “כיום כמעט לא קיימת תחרות בעניין המחיר, והפער בין החברות מושתת כולו על שירות. לקוח שמרוצה מהשירות שהוא מקבל, מבחינת מספר המועמדים ואיכות המועמדים, לא יחליף חברת השמה תמורת הנחה במחיר – גם אם הנחה כזו תסתכם בכמה אלפי שקלים. התמורה בקבלת שירות טוב עולה בכמה וכמה על הנחה במחיר. הנזק שנגרם מהשבתת מכונת ייצור, ולו לשעה אחת, עקב עובד לא מיומן או מחסור בעובד עולה בהרבה על הנחה במחיר”.

קבוצת תגלית, על שלוחותיה השונות, מעניקה שירותי כוח אדם ושירותי גיוס והשמה כבר יותר מעשור. השירות, האמינות, ובעיקר תשומת הלב לעובדים הם הכוח המניע את כל פעילות הקבוצה. חטיבת הגיוס וההשמה לא חוסכת באמצעים כדי לתת ללקוחותיה את התוצאות הטובות ביותר ולבחור עבורה את המועמדים המתאימים ביותר, ולמאמצים האלה יש מחיר.

“הלקוחות שלנו, שמוצאים בעזרתנו עובדים חוזרים אלינו שוב ושוב”, ממשיך יקוטי, “מכיוון שאנחנו יודעים לתת מענה מהיר ואיכותי, ופועלים תוך ראייה רחבה של צורכי העובדים והלקוחות”.